Monday 12 September 2011

Ciasto cynamonowe

Do domu wróciłam w tamtym tygodniu, ale dopiero dzisiaj dane mi było dorwać się do piekarnika:) Wykorzystałam krótką przerwę między kolejnymi odcinkami Chucka (Boże, jak ja kocham ten serial! a Casey'ego najbardziej :P ) i zrobiłam ciasto cynamonowe z orzechami  przepisu mojej cioci. Nie jestem pewna tylko czy wszystko rzeczywiście zrobiłam tak, jak trzeba, ponieważ przepis dostałam ponad miesiąc temu i nie zapisałam go. To, co zapamiętałam-zrobiłam i wyszło mi nawet całkiem nieźle. Jako osoba, która dba o bezpieczeństwo innych, musiałam spróbować go jako pierwsza- tak na wszelki wypadek. I mam dobrą wiadomość: żyję, przynajmniej na razie XD

Przepis:
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 4 jajka
  • 1 szkl. cukru
  • szczypta soli
  • pół szkl. oleju roślinnego
  • 1 łyżeczka cynamonu w proszku
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • pół szklanki pokruszonych orzechów włoskich
Dodatki: mogą być bakalie, rodzynki, orzechy lub po prostu samo ciasto bez dodatków, jak kto woli:)

Całe jajka wbijamy do miski i dodajemy sól. Ubijamy mikserem i dodajemy stopniowo cukier. W drugim naczyniu mieszamy: mąkę, sodę i cynamon. Suche składniki wsypujemy do jajek i miksujemy. Na koniec dodajemy olej i ponownie miksujemy. Na końcu dodajemy dodatki i łączymy je z masą za pomocą łyżki. Przygotowane ciasto wylewamy na blaszkę wyłożoną pergaminem i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni C. Ciasto sprawdzamy za pomocą patyczka-jeśli jest on suchy, znaczy to, że ciasto jest już gotowe.

*Ciasto odstawiamy do ostygnięcia, po czym możemy je udekorować polewą czekoladową, która dodatkowo wzbogaci korzenny smak i posypać kolorowa posypką.
Smacznego! :)



Pozdrowienia,
Agnieszka

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...