Friday 30 September 2011

Placuszki z dyni

Wczoraj byłam na rynku i kupiłam ponad 5 kg dynię. Tak naprawdę dyni nigdy nie jadałam, jedynie pestki, ale to co innego:) Próbowałam kiedyś zupy z dyni na mleku, którą podaje się na słodko. Wydawała mi się jednak mdła i całkowicie bezsmakowa (za to moja mama wprost ją uwielbia).  Dzisiaj jednak próbuję nawiązać nową znajomość z dynią i zobaczę czy się do niej przekonam :P Mam zamiar zrobić zupę dla mamy, kieszonki z ciasta francuskiego z nadzieniem dyniowym, trochę musu z dyni do słoików, jeśli zostanie i oczywiście wspomniane w tytule- placuszki z dyni. Jestem na razie za zrobieniem ich w wersji na słodko, ale może zrobię i słone i słodkie, żeby zobaczyć, w której wersji są bardziej zjadliwe:D
*Przepis pochodzi ze strony:mojewypieki.blox.pl

Składniki:
  • ok. 60 dag miąższu dyni
  • 2 jajka
  • 10-15 dag mąki pszennej (lub więcej-tak aby ciasto było gęste)
  • szczypta soli
Dynię miksujemy bądź ścieramy na tarce (drobne oczka).Dodajemy jajka, mąkę i sól, i mieszamy. Smażymy na oleju z obu stron do uzyskania złocistego koloru. Podajemy posypane cukrem pudrem (wersja na słodko) lub ze smażoną cebulką (wersja słona).
Smacznego!






Pozdrowienia,
Agnieszka

P.S. Po spróbowaniu placuszków stwierdzam, że jednak dynia jest nie dla mnie. Wolę na nią patrzeć niż ją jeść. Jest mi przykro, bo naprawdę chciałam się do niej przekonać i poszerzyć swoje menu, ale nie mogę:( Prawdziwy kucharz powinien być otwarty na nowe smaki, a ja nie jestem. No cóż, w końcu nie jestem prawdziwym kucharzem:(

3 comments :

  1. Otwarty na nowe smaki-owszem, ale nie koniecznie musi wszystko lubić, także się dynią nie przejmuj, bo jest wiele innych jeszcze produktów przed tobą, które być może ci posmakują :D
    Nigdy dyni nie próbowałam i nie mogę się wypowiedzieć co do jej smaku. Ale zdecydowanie lubię jej wygląd! Taki...dyniowy, haha :))

    Także powiedz dni adios i idź dalej w poszukiwaniu nowch smaków :)

    Besos;**

    ReplyDelete
  2. *powiedz DYNI adios miało być of course!

    ReplyDelete
  3. Dziękuję za słowa pocieszenia:)
    Moja mama za to jest zachwycona dynią i placuszki przypadły jej do gustu. Najwidoczniej będę jedynie patrzeć na dynię i przygotowywać ją, a moja mama będzie konsumować. Zawsze to jakiś układ :D

    Wracam do The Big Bang Theory. Jak ja polubiłam ten serial! :P

    Pozdrowienia:*

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...