Thursday 4 September 2014

Ciastka piwne

Uwielbiam ciastka piwne. Są pyszne, a jednocześnie nieskomplikowane. Nie zrozumcie mnie źle, lubię wykwintne desery, masę kremu, ozdób i misterne dekoracje, ale w prostocie jest to, co najbardziej lubię i mi smakuje :)


Ciastka te robi się jedynie z 3 składników i są naprawdę wdzięczne. Podczas pieczenia powstają z nich małe "poduszeczki", które kruszą się przy każdym kęsie. Nie znam się za bardzo na rodzajach ciast, ale ten przepis kojarzy mi się z ciastem półfrancuskim, chociaż ja robię je z margaryną, tak jak moja babcia kiedyś.


Według mnie te ciastka nie potrzebują niczego więcej tylko odrobiny lukru. Są idealnie kruche i słodkie. To prawda, wykrawanie i pieczenie trochę trwa, ale naprawdę warto :)


Składniki: (około 50 szt.)*
  • 2 szklanki mąki + więcej do podsypania
  • 1 kostka zimnej margaryny
  • 1/2 szklanki piwa
Składniki połączyć w misce do uzyskania gładkiego ciasta. Schłodzić kilka godzin w lodówce (lub krócej w zamrażarce). Podsypać mąką i rozwałkować na grubość ok. 3-5 mm (ja lubię te grubsze). Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 180 stopniach C przez ok. 15 min lub do momentu uzyskania złotego koloru. Odłożyć do ostygnięcia. Posypać cukrem pudrem lub polać lukrem (cukier puder+woda).

*Z tą ilością ciastek tak mi się wydaje, ale już dawno to liczyłam więc nie pamiętam, a dzisiaj o tym zapomniałam :D


xoxo,
Agnieszka

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...