Wednesday 26 March 2014

Kokosowa panna cotta

Deser ten podałam na mojej imprezie urodzinowej dla dziewczyn i z tego, co mówiły, bardzo im smakował. Sama z resztą jestem teraz wielką fanką kokosowej wersji panna cotty. :) Nawet moja mama, która za kokosami nie przepada, spróbowała i powiedziała, że jest bardzo smaczny.


Deser jest pyszny, delikatny, kremowy i subtelnie kokosowy. Chętnie wypróbuję tą panna cottę w odchudzonej wersji, jedynie z samym mlekiem. To nie będzie to samo, prawda, ale dla mnie najbardziej delikatna nuta kokosa się liczy :)


Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki.

Składniki na 6 porcji (150 ml każda):

  • 500 ml śmietany kremówki 36%
  • 400 ml mleka kokosowego (1 puszka)
  • 75 g drobnego cukru z prawdziwą wanilią
  • 1 łyżka i 2 łyżeczki żelatyny w proszku

Żelatynę namoczyć w minimalnej ilości gorącej wody (około 2 - 3 łyżek). Wymieszać, by nie było grudek. W garnuszku zagotować śmietanę kremówkę, mleko kokosowe, cukier, do połączenia. Zdjąć z palnika, odczekać chwilę, dodać żelatynę, wymieszać. Przygotować 6 miseczek szklanych o pojemności 150 ml każda. Mieszankę rozdzielić pomiędzy naczynia, przykryć folią spożywczą i schłodzić przez noc, a minimum 5 godzin.


Podawanie: Przed podaniem każde naczynie włożyć na kilka sekund pod strumień bardzo ciepłej wody (lub do miseczki z gorącą wodą) i nożem poluzować brzegi. Przełożyć na talerz i udekorować. Deser można także podawać w pucharkach (ja tak zwykle robię).

***Aby panna cotta się nie rozwarstwiała na warstwę "chudą" i "tłustą" trzeba ją stopniowo chłodzić. Najpierw całą masę należy ochłodzić do temperatury lodówkowej w kąpieli z zimnej wody i lodu mieszając co trochę. Dopiero gdy masa zacznie powoli gęstnieć należy ją przełożyć do miseczek i umieścić w lodówce.***

xoxo,
Agnieszka

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...