Friday 21 March 2014

Pierożki z ciasta kruchego z farszem warzywnym z fetą

Pamiętam, ze kiedyś moja koleżanka Ania poczęstowała nas przepysznymi pierożkami z ciasta kruchego i pomyślałam, że sama coś takiego wykonam, bo skończyły mi się pomysły na inne 'imprezowe' przekąski.


Cały proces jest raczej prosty do wykonania. Podstawą jest kruche ciasto, a z farszem jak zawsze, można zaszaleć :) U mnie jest farsz warzywny z serem feta, bo mięso już mi się trochę znudziło.


Składniki: (na około 35 pierożków)

Ciasto kruche:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 250 g margaryny lub masła
  • 2 łyżki śmietany 12-18%
  • 2 łyżki zimnej wody
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Wszystkie składniki przełożyć do miski i połączyć. Zagniatać do momentu uzyskania gładkiego i elastycznego ciasta. Następnie ciasto owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez około 1 godzinę.

Farsz:
  • 1 opakowanie sera feta
  • 450 g brokułów, ugotowanych
  • 1 czerwona papryka
  • sól, pieprz do smaku
Brokuły ugotować, odcedzić. Paprykę umyć, obrać z błonek i pokroić w drobną kostkę. Brokuły pokroić na małe kawałki. Przełożyć wszystko do większej miski i dodać pokruszony ser feta. Doprawić solą i pieprzem do smaku.

Wykonanie:

Ciasto wyciągnąć z lodówki i przekroić na pół. Rozwałkować na blacie oprószonym mąką, nie za cienko. Szklanką o średnicy ok. 7-8 cm wykrawać pierożki. Lekko rozciągnąć krążki w rękach, na środek nakładać farsz (około kopiastej łyżeczki) i dobrze skleić brzegi. Gotowe pierożki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 180 stopniach C przez około 20-25 minut na złoty kolor.

Można podawać ciepłe i zimne. :)


xoxo,
Agnieszka

2 comments :

  1. Yeeyy ciesze sie, ze stalam sie mala inspiracja ;) ja musze w koncu wyprobowac Twoich buleczek z mozarella XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)

      To się cieszę - a właśnie mi tym przypomniałaś, że pora wrzucić na nie przepis :P

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...