Thursday 14 August 2014

Lukier królewski

Już tyle razy korzystałam z tego przepisu, a nigdy nie poświeciłam mu oddzielnej notki. Czas najwyzszy to zmienić :)

 Lukier królewski według mnie jest niezastąpiony do dekorowania wypieków, ponieważ jest:
  • wytrzymały i jak już zaschnie nasz wzór zostanie na swoim miejscu
  • w zwykłej wersji jest bardzo biały, co pięknie wygląda na pierniczkach, ale też jest świetny do dodawania barwników - kolory wychodzą takie jakie chcemy i są bardzo kryjące
  • można nim również ozdabiać babeczki, co wielokrotnie czyniłam
  • można go długo przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku ( w lodówce do 3 dni, a w zamrażarce do kilku miesięcy)
  • jeśli zostanie nam lukier, a nie chcemy go przechowywać to można zużyć go do przygotowania własnoręcznie robionych cukrowych dekoracji - wystarczy rękaw cukierniczy/woreczek i wyobraźnia :) Można też pobawić się ozdobnymi końcówkami do kremów i barwnikami ( przykład: kolorowe kwiatki mojego wykonania). W tym wypadku dobrze jest dosypać cukru pudru, bo ozdoby będą lepiej trzymały swój kształt w trakcie schnięcia.


Lukier królewski: (1 porcja)
  • białko jajka
  • 1 szklanka cukru pudru
W dużej misce połączyć białko z cukrem pudrem i ucierać łyżką aż lukier będzie lśniący. Jeśli lukier jest za gęsty- dodać odrobinę wody, jeśli za rzadki- dodać więcej cukru pudru.


xoxo,
Agnieszka

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...