Thursday 4 October 2012

Kremowa zupa kalafiorowa/ Creamy cauliflower soup

 Moja rodzina rozsmakowała się w tej zupie, dla mnie jak zwykle była taka sobie. Ja po prostu jestem fanką zwyczajnej zupy kalafiorowej z kawałkami warzyw. A tak w ogóle to lubię zupy kremowe, zupy-kremy, jak zwał, tak zwał xD Mam do nich słabość i jeśli tylko wpadam na taki właśnie przepis to od razu go próbuję. Jak na razie robiłam jeszcze zupę, ale mam nadzieję znaleźć więcej ciekawych wersji :)


My family really liked this soup. I didn't, I just prefer regular cauliflower soup with chunks of vegetables. But in general, it was ok. Whenever I stumble upon such a recipe, I do it immediately. I just have a thing for anything creamy. Especially soups. I've already tried this recipe out. I hope to find more creamy-soups recipes :)



From magazine:
   Donna Hay Magazine via Ecurry.com 


Składniki (4 duże porcje):
  • 25g masła
  • 1 cebula (pokrojona)
  • 2 ząbki czosnku (zmiażdżone)
  • 1 liść laurowy
  • 1.5 główki kalafiora (or 1.5 kg, pokrojonego)*
  • 500g ziemniaków (obranych i pokrojonych)**
  • 750ml bulionu drobiowego
  • 500ml mleka
  • 125 ml  śmietany 18%
  • sól morska
  • mielony biały pieprz
  • 4-6 świeżych gałązek tymianku (użyłam suszonego)
Kawałki kalafiora w parmezanie
  • 100g kalafiora (pokrojonego)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 20g parmezanu (dobrze startego)***
Roztopić masło w garnku na małym ogniu. Dodać cebulę, czosnek, tymianek i liść laurowy, i gotować około 5-8 minut lub dopóki cebula nie zmięknie. Dodać kalafior, ziemniaki, bulion i mleko. Zwiększyć ogień  i gotować przez 25-30 min aż ziemniaki i kalafior zmiękną. Następnie ściągnąć garnek z ognia i za pomocą blendera zmiksować całość na gęstą i kremową zupę. Wmieszać śmietanę i doprawić pieprzem i solą do smaku.
Gdy zupa wciąż będzie się gotować przygotować kalafiora w parmezanie. W jednej misce umieścić kalafior, oliwę z oliwek i parmezan. Wszystko wymieszać i przełożyć na rozgrzaną patelnie ( z nieprzywierającą powierzchnią). Smażyć kilka minut aż kawałki kalafiora będą złociste i chrupiace. Zupę nalewać do misek i udekorować kawałkami kalafiora w parmezanie.

 *można zmniejszy ilość kalafiora, wtedy zupa nie jest taka gęsta
**można zmniejszyć ilość ziemniaków ------
***ja pominęłam ser parmezan i podpiekłam kalafior na samej oliwie





Ingredients (yield 4 big servings):
  • 25g butter
  • 1 brown onion (chopped)
  • 2 cloves garlic (crushed)
  • 1 bay leaf
  • 1.5 head cauliflower (or 1.5 kg, chopped)*
  • 500g potatoes (starchy potatoes, peeled and chopped)**
  • 750ml chicken stock
  • 500ml milk
  • 125 ml single cream
  • sea salt
  • cracked white pepper
  • 4-6 sprigs fresh thyme
Parmesan cauliflower crumbs
  • 100g cauliflower (chopped)
  • 2 tablespoons olive oil
  • 20g parmesan (finely grated)***
Melt the butter in a saucepan over low heat. Add the onion, garlic, thyme and bay leaf and cook for 5-8 minutes or until onion has softened. Add the cauliflower, potato, stock and milk, increase heat to medium and cook for 25-30 minutes or until cauliflower and potato is tender. Remove from the heat and, using a hand-held blender, blend until smooth. Stir through the cream, salt and pepper.
While the soup is cooking, make the parmesan cauliflower crumbs. Place the cauliflower, oil and parmesan in a bowl and toss to combine. Heat a non-stick frying pan over high heat.  Cook the cauliflower, stirring for 2 minutes or until golden and crisp.
Top soup with cauliflower crumbs to serve.

*you can reduce the quantity of cauliflower. The soup will be less dense. 
**you can reduce the quantity of potatoes, too. -------
***I omitted parmezan and I fried the cauliflouer crumbs merely with olive oil.


xoxo,
Agnieszka

2 comments :

  1. Mmmmm wygląda bardzo apetycznie :) Takiego kremu jeszcze nie robiłam - mój Luby by marudził ;) Ale rzadszą zupkę robiłam i uważam za bardzo zacną w smaku :) I pomyśleć, że moja mama nigdy takiej nie robiła.

    ReplyDelete
  2. To prawda, wygląda :)

    Tak czasem bywa, ja tez po latach trafiam na jakieś fajne przepisy, ale dobrą pomocą w tym momencie jest zawsze Pinterest i kategoria Food :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...