Wednesday 5 February 2014

Zimowa herbata

Jak wiadomo jestem ogromną fanką wszelkiego rodzaju herbat. Piję je w dużych ilościach i to codziennie. Lubię te w saszetkach i liściaste, zielone, czarne i czerwone. Zwykłe i z dodatkami.

Ale czasami trzeba czegoś więcej, czegoś rozgrzewającego. Tak jak teraz :)


Słysząc ochy i achy mojej kuzynki na temat herbaty, którą piła w jednej z zielonogórskich kawiarni, postanowiłam, że sama spróbuję stworzyć swoją własną kompozycję smaków, która będzie idealna na zimowy dzień :)

Zimowa herbata (przepis na ok.0,5 l herbaty)
  • 0,5 l wrzątku
  • 1 saszetka herbaty czarnej (ja użyłam Earl Grey)
  • 3-4 łyżki miodu (można dać mniej lub więcej)
  • 1/2 pomarańczy
  • 1/2 cytryny
  • kawałek kory cynamonu (ewentualnie 1 łyżeczka cynamonu w proszku)
  • 1 gwiazdka anyżu
  • 3 goździki
Pomarańczę i cytrynę umyć i pokroić w plasterki. Włożyć do dzbanka lub garnuszka. Dodać miód, anyż, goździki i cynamon oraz saszetkę herbaty. Zalać wrzątkiem. Herbatę zaparzać tylko chwilę i wyciągnąć ją, aby nie zdominowała smaku całości. Jeszcze chwilkę zaparzać przyprawy i owoce. Przelać do szklanki. Można dodatkowo udekorować ją owocami.

***Jeśli szukacie czegoś jeszcze bardziej rozgrzewającego to polecam dolać do herbaty odrobiny rumu.***

xoxo,
Agnieszka

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...