Wednesday 19 February 2014

Aromatyczne chili z mięsem mielonym

Uwielbiam przyprawy, nadają wyrazu każdej potrawie. I chociaż lubię gotować proste, nieskomplikowane potrawy to nic nie daje tyle radości z gotowania, co możliwość łączenia ogromnej ilości przypraw w jednym garnku. Wtedy dopiero czuję, że naprawdę gotuję :)


Już dawno chodziło za mną chili. Sycące, gorące i pikantne :) Idealne na chodne dni. Problemem był tylko przepis. Jest ich tyle, a w każdym coś, co mi nie pasowało. W końcu trochę poczytałam i stworzyłam swój własny, taki jak lubię. Mam nadzieję, że Wam również przypadnie do gustu :)

*Moje chili podałam z domowym chlebem.


Składniki: (na duży garnek)
  • 1 kg mielonej wieprzowiny
  • 2 duże cebule, pokrojone w kostkę
  • 3 papryki (żółta, zielona, czerwona), pokrojone w kostkę
  • 1 świeża papryczka chili (pozbawiona błonek, nasion), pokrojona bardzo drobno
  • 4 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
  • 2 puszki pomidorów (razem z sokiem)
  • 1 puszka czerwonej fasoli, odsączonej
  • 1 puszka kukurydzy, odsączonej
  • kilka łyżek koncentratu pomidorowego
  • 2 szklanki wody
  • 4 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1 łyżka słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki chili w proszku
  • 1/4 łyżeczki pieprzu cayenne
  • 1/8 łyżeczki płatków chili
  • sól, pieprz do smaku
Mięso usmażyć bez dodatku oleju, dodać cebulę i smażyć do miękkości. Dodać czosnek i chwilę smażyć. Dodać pomidory, koncentrat, przyprawy, wodę, cukier i świeże chili. Zagotować. Następnie dodać paprykę, fasolę i kukurydzę. Gotować na małym ogniu pod przykryciem około 30 minut. Od razu podawać. Dobrym dodatkiem jest chleb.

Smacznego! :)


xoxo,
Agnieszka

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...