Thursday 14 July 2011

Muffiny z wiśniami/ Cherry muffins

Będąc dzisiaj bardzo wcześnie rano na rynku :P kupiłam trochę wiśni. Najlepsze jest to, że nie miałam drylownicy, więc musiałam poradzić sobie w jakiś inny sposób:) Poszukałam trochę w internecie i za radą pań na kulinarnych forach wydrylowałam moje wiśnie za pomocą...wsuwki do włosów xd Dobrze, że to było tylko 30 dkg, bo inaczej bym zwariowała :)

Being at the local vegetable/fruit market, I have bought some cherries. But I didn't have a stoner. What a shame... Fortunately, I bought only 0,3 kg because I used a slide to pit them. Otherwise I would have gone mad! :) Pittng your cherries is not an easy thing to do with a slide ;)

Składniki:
  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżki śmietany
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • wydrylowane wiśnie -po kilka na muffina
Jajka z cukrem i solą ubić na puszysta masę, dodać olej - dokładnie ubić. Następnie dodać mąkę (ja dałam trochę mniej mąki, bo ciasto jest strasznie gęste i mój mikser powoli wysiadał) z proszkiem do pieczenia. Na koniec dodać ekstrakt waniliowy i śmietanę, i wymieszać. Do każdej foremki nałożyć trochę ciasta, potem wiśnie, ciasto i kilka wisienek na samą górę (ja tak robiłam) albo można wymieszać ciasto z wiśniami od razu, ale wtedy ciasto będzie miało ten szarawy odcień. Muffiny wstawić do piekarnika rozgrzanego do 185 stopni i piec ok. pół godziny - aż wierzch będzie złocisty. Można też sprawdzić patyczkiem - jeśli po wyjęciu jest suchy to ciasto jest gotowe.

Smacznego:) 
Ingredients:
  • 3 cups flour
  • 1 cup sugar
  • 3 tablespoons  cream (12% or 18%)
  • 1 teaspoon vanilla extract
  • 4 eggs
  • 1/2 cup vegetable oil
  • 2 teaspoons baking powder
  • a pinch of salt
  • pitted cherries- 4-6 per 1 muffin
Beat eggs with sugar and salt until fluffy, add oil - beat well. Add flour and baking powder. Then, add vanilla extract and cream, mix. Combine the batter with cherries or first, place batter in the mold, add cherries and repeat this step once again. Bake at pre-heated oven at 185 degrees C for about 30 min until golden brown or until a toothpick inserted in the center comes out clean. Remove from the oven and cool on a rack.



Pin-up'owa serwetka Coca-Cola, którą dostałam w prezencie od Karoliny-dziękuję jeszcze raz! It's so pretty :)

Uwielbiam kobiety pin-up. Ta jest przepiękna:) Ciekawe czy ją też Gil Elvgren rysował :)



Pozdrowienia!
Aga

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...