Friday 6 January 2012

Muffiny- Kokosanki z miodem

Przepis znalazłam za sprawą mojej mamy na stronie Dzień Dobry TVN. Muszę powiedzieć, że lubię kokosy i kokosanki, chociaż rzadko je jadam. Zrobiłam 2 porcje muffinów, ponieważ moja mama nie jada wiórek kokosowych i kokosów w ogóle( z przyczyn niektórym znanym XD) i dlatego zamiast owych wiórek dałam własnoręcznie przygotowaną kandyzowaną skórkę pomarańczową.
Muffiny-Kokosanki robi się bardzo prosto i co najważniejsze-nie zawierają oleju ani masła, jedynie mleko :)


Składniki na 10 sztuk:
310 ml mleka
1 i ¼ łyżeczki miodu
230 g wiórek kokosowych
125 g cukru
70 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 duże jaja dobrze rozbite

Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni. Wgłębienia w formie do muffinów, w której będziemy piec, wyłożyć papierowymi papilotami. Zagotować mleko z miodem i odstawić z ognia. Wymieszać wiórki kokosowe, cukier, mąkę i proszek do pieczenia. Powoli wlać mleko mieszając dokładnie. Na koniec dodać jajka i znowu wymieszać aż składniki połączą się ze sobą. Masą napełniać papiloty (należy pamiętać, aby za każdym razem masa była dokładnie wymieszana). Piec na złoty kolor około 25 – 30 minut. Trzeba uważać, bo kokos lubi się szybko palić.

xoxo,
Agnieszka :)

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...