Friday 23 December 2011

Świąteczny maraton: Piernik w polewie czekoladowej

Specjalnie dla Kai dodaje przepis na przepyszny piernik :) Uwielbiam go! Mogłabym jeść go bez końca! Taki jest cudowny.
A chyba wspominałam kiedyś, że jestem piernikową dziewczyną, co? Jak nie, to mówię teraz :P

Składniki:
  • 1 opakowanie przyprawy do piernika
  • 130 g masła
  • 100 g cukru
  • 350 g mąki pszennej (ok. 2 1/3 szklanki)
  • 4 jajka
  • 150 g miodu
  • 150 g syropu owocowego (np. malinowego)
  • 1 czubata łyżeczka sody oczyszczonej
  • 50 g bakalii (orzechów włoskich lub laskowych)
Posiekać bakalie. Cukier zemleć na cukier puder i utrzeć z jajkami i masłem. Dodać mąkę i przyprawę. W garnku lekko podgrzać miód z syropem owocowym.  Słodki syrop dodawać po trochu do masy i dokładnie zmiksować. 1 łyżeczkę sody rozpuścić w 50 ml zimnej wody i przelać do bakalii. Dokładnie wymieszać i dodać do ciasta. Delikatnie wmieszać. Ciasto przelać do formy wysmarowanej margaryną i wysypanej bułką tartą. Piec w 180 stopniach C ok. 40 min. Ciasto sprawdzić patyczkiem, jeśli patyczek jest suchy tzn. że piernik jest gotowy.
Smacznego :)

*Dodatkowo piernik można ozdobić. Ja użyłam czekoladowej polewy, skórki z pomarańczy, pokruszonych migdałów i srebrnych cukrowych kulek.




 xoxo,
Agnieszka :*

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...