Tuesday 18 October 2011

Doughnuts are biscuits, biscuits are...?

No właśnie. Dobre pytanie.

Jak wiecie lubię szukać inspiracji i przepisów wszędzie: YouTube, blogi, książki, fora internetowe, etc. Dlatego w zeszłym tygodniu bardzo chętnie zabrałam się za przepis, który znalazłam na jednym z kuchennych kanałów na YT.

A tak na marginesie to czasami czuję się jak "kuchenny" reporter Brainiac'a-sprawdzam przepisy, żebyście Wy nie musieli tego robić xd

A tak, pisałam o czymś innym :P Już wracam do tematu.
Przepis mówił o pączkach (przypominających te amerykańskie), ale w wersji "zdrowszej", ponieważ były one pieczone w piekarniku, a nie smażone w głębokim tłuszczu.
Trzeba było widzieć moje rozczarowanie, kiedy po wyjęciu ich z piecyka zauważyłam, że owe paczki są bardziej twarde i kruche, niż miękkie i puszyste. Tak, to nie były pączki. To nawet nie był wyrób pączkopodobny.

Byłam zła, ale też dzięki temu znalazłam prosty przepis na zrobienie domowych herbatników :)

Chciałam pokazać Wam zdrowe pączki, ale pokażę Wam herbatniki- w sam raz do popołudniowej herbatki ;)

Herbatniki
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 g rozpuszczonego masła
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżeczki esencji z wanilii  
Jajko, cukier, esencję z wanilii i roztopione masło dobrze wymieszać. Dodać mleko, proszek do pieczenia i powtórnie wymieszać. Na koniec mąka i łączenie wszystkich składników dokładnie. Ciasto po wyrobieniu wkładamy do lodówki na 30 min. po tym czasie rozwałkowujemy je i wycinamy kształty wg uznania. nasze herbatniki wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni C. Pilnujemy, aby się nie spaliły. Są gotowe kiedy stają się zarumienione.  


*Myślę, że ciasto też dałoby się użyć do szprycy robiącej ciasteczka. Wtedy przypominałyby prawdziwe herbatniki.




Ja swoje "pączki" ozdobiłam tak, jakbym ozdabiała prawdziwe. Naszykowałam ozdób, a okazało się, że niepotrzebnie. Najlepiej smakowały mi te bez dodatków. 


xoxo
Aga

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...