Tuesday 4 October 2011

Sweet October

Nie ma dla mnie nic bardziej jesiennego niż jabłka z cynamonem :P I nic bardziej pysznego! Uwielbiam cynamon i mogłabym dodawać go do wszystkiego (oj, no dobra, prawie do wszystkiego :d )


A do tego mam jeszcze ciasto francuskie więc wszystkie te składniki brzmią podwójnie pysznie!

W przerwie pomiędzy porządkowaniem nowej szafy, przeglądaniem sterty ubrań i oglądaniem Mentalisty ( a jednak! -długo nie wytrzymam bez seriali :D )znalazłam kilka minut, żeby zrobić coś pysznego i wynagrodzić sobie nieudane próby ujarzmienia dyni :D Z resztą, co tu dużo mówić. Każda okazja, żeby posiedzieć trochę w kuchni jest dla mnie dobra:) 

Ciasto francuskie z jabłkami i cynamonem
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • kilka jabłek (obranych i pokrojonych w kostkę)
  • cynamon i cukier wg uznania (ja preferuję zasadę: im więcej cynamonu tym lepiej! ;) )
Pokrojone jabłka wrzucamy do garnka/ na patelnię, aby zmiękły. Dodajemy cynamon i cukier. Mieszamy dokładnie. Z ciasta francuskiego wykrawamy kawałki ciasta lub wykładamy do formy -dzieląc ciasto na 2 części (tak było w moim przypadku). Jabłka przekładamy do wyłożonej ciastem foremki i na wierzch kładziemy pozostałą część ciasta. Pieczemy w 180 stopniach C przez ok. 25 min aż ciasto się zarumieni.


A po chwili:
YUM!
Miłego dnia!
Aga

2 comments :

  1. PYCHOTKA! :)
    A na pierwszym zdjęciu widzę gruuuuszki! Uwielbiam gruszki. Za wygląd, smak, klor i samo słowo 'gruszka' jest takie milutkie. Gruszka, gruszka, gruszka!

    Co do Mentalisty :) Miłego oglądania! :D

    ReplyDelete
  2. Ja też lubię gruszki:P I przed chwilą sobie jedną schrupałam! :D

    Dziękuję:*
    Właśnie jestem na 6 odc. pierwszej serii. Tak się zastanawiam, dlaczego w tytule każdego odcinka jest coś z czerwienią(red, scarlett, crimson, blood, etc.)? Chodzi o tego Red John'a, który zabił żonę i córkę Patrickowi?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...