Friday 24 August 2012

Lody waniliowe/ Vanilla ice cream

Od dawna poszukiwałam przepisu na idealne lody waniliowe. Myślę, że ten przepis jest właśnie tym. Wiem, że smakują one mojej mamie, a to bardzo dobrze, bo w naszej rodzinie to ona ma nosa do dobrych lodów ;)



I've been searching for a perfect vanilla ice cream recipe for so long. And I think I've found it. I know that my mum really likes them and that's really good because she's like an ice cream expert in our family. She can sniff good ice cream right away :P
Przepis pochodzi ze strony:Moje wypieki.

Składniki:
Krem angielski:
  • 500 ml mleka
  • 125 g drobnego cukru (lub zwykłego)
  • nasionka z 1 laski wanilii, przeciętej wzdłuż
  • 6 żółtek
Ponadto:
  • 100 ml śmietany kremówki
Do garnuszka wlać mleko, dodać 2/3 cukru i wanilię, na średnim ogniu doprowadzić do wrzenia. W międzyczasie roztrzepać w misce żółtka z resztą cukru, do uzyskania rzadkiego kremu. Gotujące się mleko wlać do żółtek, cały czas mieszając trzepaczką, wlać z powrotem do garnuszka. Podgrzać na małym ogniu, mieszając drewnianą łyżką, aż krem będzie ją lekko oblepiał. Natychmiast zdjąć z ognia, nie doprowadzać do wrzenia - krem by się zważył. Przelać go do miski i pozostawić do ostygnięcia. Schłodzić w lodówce. Na końcu dodać kremówkę, wymieszać i przelać do maszyny do lodów i postępować zgodnie z instrukcją. Lody również można wykonać bez użycia maszynki do lodów, ale wtedy co jakiś czas trzeba je miksować, aby pozbyć się kryształków lodu.


Ingredients:
Creme anglaise:
  • 500 ml milk
  • 125 g caster sugar (or regular sugar)
  • seeds of one vanilla bean
  • 6 egg yolks
Also:
  • 100 ml cream (30%-36% fat)
Heat the milk in the saucepan with the 2/3 of sugar and vanilla seeds, bring to boil. In a bowl beat the egg yolks with remaining sugar. Pour hot milk into the yolks, stirring constantly. Then, pour the mixture into the saucepan and heat until the creme anglaise sticks slightly to your wooden spoon. Don't overcook it or the eggs will scramble.Then cool the mixture in the fridge, add cream, mix it and pour into your ice cream maker. Freeze the mixture in an ice cream freezer according to the manufacturer's directions. Transfer to a plastic container and store in the freezer until ready to serve. You can also make them without the ice cream maker but you have to beat them once in a while to get rid of the ice crystals.

xoxo,
Agnieszka

5 comments :

  1. Daj spróbować <3

    ReplyDelete
  2. Bardzo chętnie się podzielę :)

    ReplyDelete
  3. Od dawna chciałam spróbować, ale z lenistwa i tłumaczenia sobie, że lody w carrefourze wychdzą taniej jakoś nie mogę się zmotywować.
    Btw, zostałaś wyróżniona http://thedark-side-of-light.blogspot.com/2012/08/tag-11-pytan-i-wyroznienie.html

    ReplyDelete
  4. Ja czasami też miewam lenia, nawet do mojego ukochanego gotowania :P Ale lody robię sama jakoś tak tylko latem ;)


    Dziękuję bardzo za wyróżnienie! :)

    I sorry za moje pytanie :P czy ja też mam odpowiadać na jakieś pytania, bo przyznam się, że nie za bardzo jestem w temacie wyróżnień, tagów, etc. nigdy nie wiedziałam, o co w tym wszystkim chodzi. (czuję się w tym momencie całkowicie głupio za moją niewiedzę XD)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wybacz, dopiero teraz zobaczyłam Twoje pytanie ;) Ale poradziłaś sobie świetnie bez mojej odpowiedzi, więc jest ok :) Ja na początku też miałam nieogar kompletny xD Tagów parę już w karierze zrobiłam, ale za to z innymi rzeczami czasami mam niespodziankę xD

      Nie wiem czy wiesz, ale masz włączoną weryfikację obrazkową - jest automatycznie włączona od początku, ale potrafi zirytować jak nie można rozróżnić literek ;)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...